top of page
  • תמונת הסופר/ת181 maalot team

צילום אדריכלות מרשים ואותנטי – איך לצלם בצורה נאמנה למציאות?

אם בעבר רבים היו מתרעמים על הפוטושופ כיום המגמה היא להפחית שימוש בפילטרים ועיוותים. עולם עיצוב הפנים כיום נמצא במוקד: יותר ויותר אנשים סקרנים להבין האם הבתים שהם רואים נאמנים למציאות.

איך מפיקים תמונות אמיתיות שמשקפות את הבית ומרשימות לקוחות פוטנציאליים?

קירות חמים לא מולבנים לאחר טיפול נכון בעריכה.

מלון גורדוניה ירושלים, עיצוב: רן ומוריס


"למה בפלאפון שלי התמונה של הסלון נראית טוב יותר מבמחשב?"

"למה התמונה יצאה אדומה?"

"הקיר יותר בצבע בז', לא?"

מעצבים שמתחילים לצלם פרויקטים מצפים לקבל את התמונות החדשות והמרגשות: להתחיל לראות, לעיין, להעלות לאתר הבית ולמדיה החברתית – רגעים מרגשים ומשמחים.

לצד ההתרגשות, עולות שאלות על הצבע ואיך שהוא משקף את המציאות, כאן הזמן לדבר במונחים טכניים על מילים כמו RGB המייצגות את איזון הצבע שנקלט במסך ולומר את האמת: צבע יראה שונה בכל מסך. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שיש צבעים שנתפסים שונה בעדשות המצלמה.

הלבנת קירות למראה מדוייק והדגשת הצבעים החזקים. עיצוב: אמיר נבון, ליטל אופיר.


איך מבטיחים שהתמונות ישקפו את המציאות בצורה הטובה ביותר?

רבים שואלים אותי למה אני מחזיק בסטודיו, בנוסף למסך המחשב החדיש שלי, מסך מיושן. התשובה: חשוב לי לראות מה כ-ל הלקוחות שלי וקהל היעד שלהם רואים כשהם צופים בתמונות שצילמתי להם.

רבים לא יודעים שגם מסכי מחשב צריכים לכייל, וכדאי לדעת שקפיצות מתח בחשמל משנות את איזון הצבע במסך, לא משהו דרמטי שתבחינו בו מייד, אבל כשצופים בתמונות מקצועיות ומתמקדים בהן, ההבדל יכול להיות דרמטי. העבודה עם מסך מדויק ומשוכלל שאני מכייל לעיתים קרובות מאפשר לי לראות תוצאה אותנטית, הבדיקה במקביל במסך מיושן מאפשרת לי לראות איך חלק מהמשתמשים רואים את התמונות וכך להתאים את התוצאה כך שתראה טוב גם בעיניהם.

צילום עם אווירה כהה יחסית שבכל מסך יראה שונה, יש למצוא את האיזון על מנת שכל אחד עם מסך פשוט יראה את התמונה בצרה טובה ולא חשוכה מידי . עיצוב: חגית נדרי


הבעיה עם קירות בצבע קרם ואיך לפתור אותה

קירות בצבע קרם הם הבחירה הפופולרית ביותר, וקל להבין מדוע: הם ניטרליים, עדינים ו"הולכים עם הכל". אבל מה קורה בתמונות? הקיר "סופג" צבעים מהסביבה, מספיק שיהיה עץ שצופה על הסלון מהחלון כדי שהקיר יראה ירקרק.

אז מה עושים? אני מעבד תמונות כך שהקיר יישאר בגוון קרם, אבל ינטה לכיוון לבנבן או צהוב. אני לוקח בחשבון את מאפייני הדירה והאווירה שלה כדי לבחור את הגוון המדויק שישרת אותה ויפיק את הצילומים הטובים ביותר. בכל פעם מחדש, אני נכנס לראש של המעצב והמעצבת וכך מעביר את האווירה באמצעות הקונטרסטים של הצבעים, הגוונים והאלמנטים שאני משלב בחלל.

דוגמא להלבנת קירות נכונה.


למה כדאי לצפות בתמונות מהאייפון שלכם?

הניסיון שלי מלמד שמכשירי האייפון שומרים על איזון הצבע בצורה הטובה ביותר ומעניקים תוצאה נאמנה למציאות. כדאי לצפות בתמונה מהמכשיר כדי להבין איך היא באמת נראית.

דיוק נכון של צבע בשביל לתת את האווירה של הפרוייקט.

261 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תודה שנרשמת! נתראה בפוסט הבא

bottom of page