top of page
  • תמונת הסופר/ת181 maalot team

הנבחרת של 181: עשרת הפרויקטים הנבחרים לשנת 2020

שנת 2020 אולי לא היתה פשוטה, אבל היו בה המון רגעים יפים, אמנותיים ומסקרנים. גדעון לוין - 181maalot- צילום אדריכלות, סוגר שנה ופותח את הצמצם לעבר פרויקטים שבלטו במיוחד.




מהמלון שהוא יצירת אמנות ועד למפעל שבחרו לצלם בו את הקליפ של נועה קירל ועם טאצ' צילומי אדריכלות של בתים פרטיים, אנחנו מזמינים אתכם למסע אסתטי, כזה שכל חובבי העיצוב יכולים לקבל ממנו השראה ופרספקטיבה של צלם אדריכלות.


מה הוציא אותנו למסע הזה? אתם! בסקר שערכנו בסטורי באינסטגרם שלנו שאלנו אתכם מה תרצו לראות בפוסט הבא שלנו? אז אחרי שהצבעתם ובחרתם, אנחנו נרגשים להציג בפניכם את הבחירות שלנו - הפרויקטים הכי מרגשים, סוחפים ומעוררי השראה שצילמנו השנה.


מקום 10: פרויקט האמנות האהוב - מתוך הסדרה ״לטאטא את המדבר״


"במהלך השירות הצבאי שלי בצנחנים, חלק משגרת היום היתה לבצע פעולות בלי שום תכלית או מטרה, כמו לטאטא את החול במדבר ממקום למקום. הקונספט של 'לטאטא את המדבר' העניק השראה לפרויקט אמנות שיצרתי וגם צילמתי" מספר גדעון לוין.


אפשר לראות שהחיבור בין אריחי הטרצו הוא חסר תכלית, ושהאמן "פשוט לקח ושיחק איתם".


> מיקום: סטודיו 181 מעלות בתל אביב

> חומרים וטקסטורות: הבחירה באריחים אינה מקרית, שכן, יש לגדעון חיבה לטרצו שהוא "חומר ישראלי נוסטלגי שנושא איתו זכרונות"


מקום 9: הבית עם הרצפה הכי מיוחדת


רצפות עץ הן לא חידוש, אבל האופן שבו עובדים איתן והשיטות לעיבוד עץ הולכות ומשתכללות - וזה ניכר. בעוד שהבית כולו מרשים, מה שהפך את צילום האדריכלות שלו לפרויקט שהיה ממתק שבלט השנה, מה שמשך את תשומת ליבנו הוא דווקא הרצפה שלו. כן, בתור מי שחיים, נושמים ומצלמים עיצוב פנים, ראינו המון עיצובים וחידושים, אבל זו הפעם הראשונה שנתקלנו בסוג כזה של רצפת עץ.


> מיקום: לב תל אביב

> האדריכלית: קדם שנער




מקום 8: לובי המשרדים הכי יפה - חברת מור


מגדל ספיר ברמת גן בולט בשטח ומאכלס כמה מהחברות המובילות בישראל, שם בין היתר ממוקמים המשרדים של חברת מור.


"אהבתי במיוחד את הרצפה הלבנה" מספר גדעון לוין ומסביר: "לבן תמיד נראה טוב בתמונות, ואני אוהב את הניקיון, במיוחד כשהוא מבהיק. בשילוב עם עיצוב קליל ולא עמוס, והחיבור יצא מדהים בתמונות"


> מיקום: רמת גן, סמוך לבורסה ליהלומים

> משרד האדריכלים: יובל כנעני





מקום 7: מדרגות יוצאות דופן במשרדי סורפול


מדרגות אמורות להיות פונקציונליות ולשרת מטרה, אבל במשרדי חברת סורפול, ממוקמות מדרגות שקופצות לקדמת הבמה.

אי אפשר להתעלם מהמדרגות האדומות, הן יפות ממגוון פרספקטיבות. עם צבע עז שמשתלב בעיצוב משרדים מקורי ויצירתי, היה מרתק לצלם את המדרגות במשרדי החברה, שמתמחה בייבוא שמרים ותוספי מזון.


> מיקום: אשדוד

> אדריכלית: תמר רוזן נעים




מקום 6: שירותי האורחים המפתיעים ביותר


יש את האדריכלים ומעצבי הפנים שמתייחסים לשירותי אורחים בכבוד, אבל גם קצת, כלאחר יד; אחרי הכל, זה לא המקום ל-SHOW מטורף, נכון? ובכן, בפרויקט הזה בחרו לשלב בשירותי האורחים טפט לא שגרתי שמשך את תשומת ליבו של גדעון לוין (וגם את עדשת המצלמה). בין הנוסטלגי, לקלאסי ולטרופי, שם נמצא השילוב שפשוט אי אפשר שלא להתהפנט ממנו.


> מיקום: מרכז הארץ

>אדריכל: איתן גורן


מקום 5: המטבח הכי נועז, במשרדי om2


כשחגית עיצבה את המשרדים של חברת om2, נוצר חיבור רב עוצמה שיצר משרדים שלא רק "יפים" ונוחים לעובדי החברה, אלא כאלו שמעוררים רגש והשראה בקרב האורחים, הלקוחות וכל מי שרק זוכה לצפות בהם מבפנים.


טורקיז וכחול משתלבים מושלם עם העץ הנייטרלי והתוצאה מזמינה ומעוררת תיאבון. מי אמר שעיצוב מטבחים משרדיים צריך להיות מעודן?


> מיקום: הרצליה פיתוח

> מעצבת: חגית נדרי




מקום 4: המשרדים הכי יפים - אליס


מאחורי מנוע החיפוש המוביל לטיסות עומדת חברה שלמה, והיא שוכנת במשרדים שהשקיעו בהם המון זמן ומחשבה.


השילוב בין מחיצות הפרדה שקופות לטקסטורות בטון מעניק לחלל תחושה קלילה ומודרנית, וכשמוסיפים לתמהיל את העץ - התוצאה חמימה ומסקרנת. כזו שעושה חשק להסתכל על התמונות כדי לגלות עוד ועוד פרטים קטנים ומרשימים. לאורך השנים גילינו שחלק ניכר מהיופי בצילומי אדריכלות הוא התמונות האלו, שיש בהן עומק, ושאפשר לגלות בהן משהו חדש, בכל פעם שמביטים עליהן. מוזמנים לספר לנו, למה העין שלכם נמשכת?


> מיקום: תל אביב

> מעצב: ערן נעים, סטודיו EN


מקום 3: הסלון הכי מפתיע


"צילמתי מאות סלונים, בשלל סגנונות, אבל כזה סלון? עוד לא ראיתי", מספר גדעון לוין, שפער עיניים ברגע שחזה בקיר הטיפוס שממוקם באמצע הסלון. כשבעל הבית הוא חובב קרוספיט ואימונים סטייל נינג'ה, ומחליט ללכת עד הסוף, התוצאה היא קיר אימון שהוא לא רק פונקציונלי, אלא מקבל גם כבוד ולוקח חלק משמעותי בעיצוב החלל.


> מיקום: מרכז הארץ

> עיצוב: סטודיו לאגום



מקום 2: המפעל הכי אסתטי - טחנת קמח שטיבל

העובדה שבחרו לצלם את הקליפ המדובר של נועה קירל ויונתן מרגי, "אמבולנס" במפעלים, ממש לא מקרית. אחרי הכל, מדובר במפעל שהמילה "מרשים" לא מתחילה לתאר אותו.


כולנו מצפים ממפעלים להיות פונקציונליים ואפורים, אבל במפעל של שטיבל, ברור שהקדישו מחשבה רבה לעיצוב. אחרי הכל, נועה קירל לא טועה.


> מיקום: אשדוד

> אדריכלים: אייל מלכא


מקום 1: המלון הכי ישראלי - אלמא, זכרון יעקב


זה לא מפתיע שאנחנו ב-181, כמי שחיים ונושמים אמנות, בחרנו דווקא במלון שחרט על דגלו את נושא האמנות. אלמא מגדיר את עצמו כ"מלון ומרכז אמנויות שמשלב באופן ייחודי אירוח מלונאי ברמה הגבוהה ביותר עם פסגת האמנות הבינלאומית במוזיקה, אמנות פלסטית ואמנויות הבימה".


ובאמת, מי אמר שהעיקר במלון הוא בופה מפנק או ג'קוזי מבעבע? האמת היא שגם בחופשה מגיע לנו ליהנות מפריטי אמנות ולקבל השראה שתלך איתנו הרבה אחרי שנעשה צ'ק אאוט.


> מיקום: זכרון יעקב

> אדריכלים: צוות אדריכלים בהובלת אדריכל רני זיס נרתם למלאכה, ובהוראתה של גב׳ אלשטיין


פוסטים אחרונים

הצג הכול

תודה שנרשמת! נתראה בפוסט הבא

bottom of page