top of page
  • תמונת הסופר/ת181 maalot team

כחומר ביד הצלם: איך חומרים שונים נתפסים בצילום?


מה האתגרים בצילום עץ לבן בצילומי אדריכלות? איך מאזנים את החמימות המוגזמת של חלודה או נחושת בצילומים? צלם אדריכלות מנוסה מעניק את הפרספקטיבה שלו על צילום ועריכה בעבודה עם מגוון חומרים וטקסטורות.


אדריכלים ומעצבי פנים רבים משקיעים מחשבה רבה בבחירת החומרים הנכונים, ולא פחות חשוב מכך - באופן בו הם משתלבים יחדיו.

עם זאת, צילום שהוא פחות ממעולה, יכול לעשות עוול גם לעבודת העיצוב המושלמת ביותר.

ב-181 מעלות, הדגש הוא על מציאת זווית הצילום הנכונה והפריים המתאים, שישקפו נאמנה את קו המחשבה שהנחה את המעצב ואת האדריכל עד להגעה לתוצאה הסופית.


ישראל נוטס אדריכלים

צריך להודות באמת. לא כל החומרים מצטלמים טוב. טקסטורה, צבע, תאורה ועוד - כל אלה משפיעים על התוצאה הסופית שניבטת מתמונתו של חלל, שעד לא מזמן היה חלל סתמי. בזכות יצירתיות, ניסיון ועבודה לעתים לא קלה, קיבל את המראה ואת הייעוד אותו ביקש הלקוח של האדריכל או המעצב. בבואנו לצלם עבודה טובה, כדאי לגייס, מעבר לכישרון, גם את הניסיון הרב העומד לרשותנו, ולא פחות חשוב מכך- חזון. ספריית נחושת מאסיבית, לדוגמה, עשויה לשוות למשרד תדמית רצינית ויוקרתית, אך למרבה הצער,

בצילום עשויה להשתקף אווירה "חמימה" מדי ורצינית פחות.

כאן נכנסת לתמונה עבודתו של הצלם בבחירת הזווית שממנה יצטלמו החומרים ה"בעייתיים" בצורה מחמיאה ופוטוגנית.

Omy studio

להפיק את המיטב מהבחירות שעשית

כשניגשים לעצב לחלל מסוים - בין אם מדובר על חלל ביתי חמים או חלל עסקי אלגנטי, התכנון תלוי, לא פעם, בשילוב בין חומרים שונים, לא פחות מאשר בבחירה של כל אחד מהם בנפרד. גם הייעוד של חלל מסוים משפיע רבות על הבחירה באותם חומרים, על מנת שיהיה פרקטי ויעיל. בצילום של חללים מעוצבים, הצלם גדעון לוין מצליח להעביר לצופה את העיצוב ואת האווירה בחלל שנבחר, ברמה הגבוהה ביותר.

אדריכלית: טובי גל

מבריק, מאט, אפרפר ומה שביניהם

אחד הטרנדים החזקים בשנים האחרונות הוא שילוב של עץ לבן בבתים פרטיים. בעוד שמדובר בתוספת שמקנה לבית מראה יוקרתי ומרשים, חשוב לקחת בחשבון שבצילומים העץ הלבן מקבל "צביעה" קרירה ולא מחמיאה, שלא משקפת את המציאות האלגנטית. אז איך מצלמים את העץ בצורה מחמיאה? מעבר לשליטתו של גדעון לוין בתאורה ובמציאת הזווית הנכונה, הוא נעזר בתוכנות העריכה המתקדמות ביותר, וכן בניסיון שלו כאמן, כדי לאזן את הצבעים בצורה אופטימאלית.

ישראל נוטס אדריכלים

סביר להניח שאם תכננתם ועיצבתם בית, השקעתם מחשבה בשילוב של חומרים שונים, אבל איך תבטיחו שהנירוסטה לא תסנוור את הפריים? שהבטון לא ייבלע בצילום? שהשיש במרקם המאט היוקרתי, בו השקיעו הדיירים, ייתפס בעדשה בצורה נאמנה למציאות?

אדם סטיל

הניסיון הרב של גדעון לוין בצילום חומרים שונים מאפשר לו להתייחס בצורה אידיאלית לכל אחד מהחומרים וכן לשילוב ביניהם, באופן הרמוני ומרשים.

121 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תודה שנרשמת! נתראה בפוסט הבא

bottom of page